torsdag 29. november 2012

Proteinsjokoladekake

Må bare dele ei super oppskrift eg testa ut i går når eg skulle kose meg foran tven med Slankekrigen:

Proteinsjokoladekake i mikroen, superenkelt!



1 eggekvite

3 ts mandelmel

3 ts kakao

1 scoop sjokoladeproteinpulver

2 ts sukrin

1/2 ts bakepulver

Noen dråper melk

Visp til grøt i stor kopp/skål/liten bolle og inn i mikro i 90 sekunder på full guffe. Eg hadde den i en kopp som er tynnere nederst, derfor den litt snodige formen. Pass på å ikkje ha for liten kopp, da tyter det utover, slik som hos meg;))

Men den vart overraskende god! Eg pynta med litt kokos, men skulle jo gjerne hatt en veldig god glasur oppå;) Denne kaka er ikkje for deg som vil ha veldig smakfull, supersaftig usunn sjokoladekake. Men det er fullt ut ei sjokoladekake for deg som tåler at den ikkje smaker så mye, og du vil ha noe raskt til yndlingstv-serien:) Den metta virkelig mitt søtsug og eg fikk i meg proteiner! Win win! Skal lages flere ganger, thats for sure. Kjæresten min: "Korleis lager man kake i mikro?" Nei si det, eg vart positivt overraska når eg skjønte at det var fullt mulig også:))




Middagen i går var ovnsbakt laks med masse krydder (vi liker godt krydra mat her i hus, vi voksne iallfall) med wok. Godt, men ikkje like godt som biff til wok. Men alt må prøves! :)


Tidligere i dag tok lillegutt seg en lur og istedet for å legge meg nedpå eg også, gikk eg opp på treningsrommet og tok ei runde på mølla. Herregud så dårlig kondis eg har, det er no berre greit!
4 min x 2 med 2 min pause,
2 min x 2 med 1 min pause.
Begge med 10 i hastighet og 1 på oppoverbakke.

På 18 minutter forbrente eg 190 kcal. Ikkje så verst det da! Men formen må virkelig bedres.


Etterpå måtte det en vaniljeproteinshake til. Dei dagene eg ikkje trener styrke, tar eg alltid en shake uansett, for å få i meg proteiner.

Klar for trilletur:

Senere trilla vi tur heilt heimefra, fra toppen av Sundsdalen, og ned på Coop Extra. Jogga litt i starten, men gikk mesteparten. Det tok ca. 1 1/2 time. Og 880 kcal forbrent! Seriøst?? Joho! :) Satt på med mannen heim igjen som var ferdig på jobb.

No må denne dama seriøst i seng!! Har lyst å komme meg på trening i morgen! Natta!

4 kommentarer:

  1. Du...den kaka der så veeeeldig god ut!! Det må prøves ut en dag :) Vet du om det fungerer like bra med jordbærproteinpulver? Det eneste jeg har i skapet av slik nå...
    Syns du gjør en god jobb, stå på og ha en fortsatt god søndag! :)

    SvarSlett
  2. Hei! Jorbærproteinpulver ja! Det hadde sikkert gått bra, men fremdeles hadde det jo blitt sjokoladekake (med et hint av jordbær?) sida det kakao i den. Men det er jo bare å prøve seg fram! :) Tusen takk for det, eg ser at du også gjør en meget bra jobb! :)

    SvarSlett
  3. Tester det ut en dag når jeg har fått handla inn diverse ingredienser.
    Selv takk :) føler jeg har kommet en lang vei, men har fortsatt en liten bro å komme meg over før jeg er heeelt fornøyd :)

    SvarSlett
  4. Gjør det! Verdt å prøve, proteinrikt (som er superviktig ved vektnedgang) og godt :)

    Samma her! Har gått ned masse, og har enda litt igjen, og så må eg stramme opp! Gleder meg!

    SvarSlett