tirsdag 8. januar 2013

Et nytt år!

Et nytt år gir nytt håp, det gir plass for nye ønsker og man ser fram til nye muligheter, utfordringer, hendelser og minner. Iallfall er starten på et nytt år det for meg. Håper alle, slik som meg, hadde ei magisk jul med masse glede, familie og avslapping og ei minnerik nyttårsfeiring. Selv om eg i romjula ALLTID tenker at "ånei, tenk at jula allerede snart er over, har jo gått og gleda meg og venta så lenge!", så er det faktisk meget deilig å ta vekk julepynten og ønske et nytt år velkommen i januar. Så, GODT NYTT ÅR alle sammen!! :)

Eg har ialfall mildt sagt hatt JULEFERIE. Det vil sei fra både kosthold og trening. På en måte har det vert deilig, men samtidig kjenner eg at den dårlige samvittigheten sniker seg innpå meg kver gang eg spiser noe godt, og ikkje har trent forut. Eg gikk derfor opp 1,5 kg i jula! Men no er eg tilbake i bedre spisevaner igjen, eg må bare komme igang med treninga. Har kun gått litt turer i det siste, men det er masse masse bedre enn ingenting!

Akkurat no sitter eg på nattevakt og koser meg med pepsi max og heimelaga skillingsboller! Og nei, dei er ikkje sånne sunnifiserte proteinskillingsboller med Sukrin+ oppå eller noe sånt. Ikkje som eg veit iallfall. Snille Linn Therese hadde komt med kjempegode skillingsboller til meg, og dei stod klare i kjøleskapet når eg kom på jobb. Og boller er sjelden vare her i gården. Så har virkelig kost meg eg. Var det siste utskeielse for no kanskje? Får tru det. Uansett, tusen takk Linn Therese!


Her er noen bilder av et par sunnere måltider eg har hatt;)


Lunsj: Elsker kyllingsalat. Her har eg i litt risrester også.



Og melk til, mmm, godt!!


Middag: En litt sunnere tacovariant:


Brukte kyllingfilet i stedet for karbonadedeig. Brukte ikkje tacopulver (masse sukker i!) og svært lite tacosaus. Ingen ost. Så fikk minka på kaloriene. Og meget godt likevel!


No får eg jobbe videre. Skrive litt for desse legene. 

Ønsker dere alle en fin januarmåned videre, tenk vi er snart halveis i første måneden allerede! Kjekt å tenke på at eg har masse fint å se fram til i 2013. Fjoråret 2012 var et fantastisk og uforglemmelig år for meg, der eg kan nevne blant anna sønnen som kom til verden i april, jentungens første skuledag i august, huset vi kjøpte og flytta inn i i oktober, forlovelsen til meg og min kjære i november, og selvsagt alle de kiloene eg har beseira! :) :) Vanskelig å tru at 2013 kan overkomme dette, men kom an, bring it on! Eg tar året spent imot med åpne armer! Igjen, godt nytt år til dere alle som leser dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar