lørdag 2. november 2013

Lørdagstrening og grove skinkemuffins

Er fremdeles tidlig på lørdag, men eg er allerede ferdig med dagens treningsøkt. 
No sitter eg med meget god samvittighet  i sofaen og ser frem til kveldens utskeiing.


Dagens styrkeøkt: 

Dynamisk oppvarming
Squat to stand 2x10
Glute bridge 2x15 
Spider 2x10
Tøye hofteleddsbøyar 3x30 sek
Tøye framside lår 3x30 sek
Hofteabduksjon 2x15



Markløft 
                      1x5 -- 40 kg (oppvarming)
4x5 -- 50 kg 

Frontbøy 
                                       1x5 -- kun stang (20 kg - oppvarming)  
4x5 -- 25 kg  

Beinpress
1x8 -- 140 kg
1x8 -- 160 kg
3x5 -- 180 kg

Skulderpress
                     1x5 -- 6 kg (oppvarming)
4x5 -- 8 kg

Brystpress
                      1x5 -- 10 kg (oppvarming)
4x5 -- 14 kg 


Etter styrkeøkta sprang/gikk eg "runda" på 45 minutter.
Øspøs!! Blei klissvåt! Men å springe med musikk på øra gir meg så mye! Det er så herlig!
Brydde meg lite med regnet og dei klissvåte joggeskoa og regndråpene som rant nedover ansiktet.
Resten av en herlig, rolig lørdag blir heime,
sammen med min samboer og mine nydlige barn. 


Vil samtidig dele en oppskrift eg prøvde før en dag;

Sunne, grove muffins!
 Perfekte til frokost, lunsj, ettertreningsmat eller kvelds.


Du trenger: 

1 løk/rødløk 
1 rød paprika
1/2 purre
2 ss smør 
4 egg 
1 boks bogskinke el.l.
1 boks kesam/mager kesam
150 g revet hvitost 
2 ts bakepulver
4 dl sammalt hvete grov 
1 dl hvetemel 
1 scoop bakeprotein 
Litt fiberfin



Slik gjør du: 

Sett stekeovnen på 200 grader.
Skrell og grovhakk løken.
Skjær paprika, purre og skinke i biter.
Fres grønnsakene myke i smør i en panne.
Visp sammen egg og kesam.
Bland i mel, fiberfin, bakepro og bakepulver.
Rør deretter i grønnsakene, skinken og osten.
Legg røren i en smurt muffinsform eller store papirformer.
Stekes midt i ovnen i ca. 25 minutter.



Latterlig gode!! 


Oppskrifta fant eg her: En sunnere muffins.
Eg har endret litt på den, for å slippe å bruke så mye kveitemjøl. Vel bekomme :D Og god helg :)

2 kommentarer:

  1. ..Tror jeg glemte å skrive inn koden her istad jeg...

    Det jeg skulle si.. var at å være ute i regnet er deilig, så lenge man vet det venter en varm dusj og tørre klær når man kommer hjem!
    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er den beste følelsen!! Gjerne krølle seg inn i teppet i sofaen, drikke varm te og tenne lys.... ååå kooooos!! ;)

      Slett