lørdag 22. februar 2014

Badevekta i boss, ny motivasjon og ny godtestopp!

 I dag går badevekta i boss dere! No må eg slutte å henge meg opp i det dumme tallet på vekta. Den snikveiinga mi kver dag blir for travelt. Fra no av går det på centimeter 4 steder på kroppen og økning i styrke på treningssenteret.
.
I noen veker no har motivasjonen vert på bånn. På kjøkkenet har eg slurva! For masse kaker har det blitt og, med morsdag, bursdagsfest for kaljen og barselbesøk av gamle venniner. Og treninga ble tilsidesatt når eg hadde andre ting å tenke på forrige veke. Og veka før det var vi alle sjuke. Heldigvis har eg fått trent denne veka, og et par timer med PT Ingvild Lien på Spenst Førde gjør at man kjenner at man får brukt kroppen og svette iallfall! Eg er skikkelig klar igjen no for å vere skikkelig flink, en ny motivasjon har komt over meg, takk og lov! I dag har eg og Hilde, ei ny treningsvennine kan man vel seie, trent i over 2 timer på gymmet, og no har eg tatt lørdagsfri med god samvittighet. Vi har iallfall lagt planer om å løfte litt ilag:) 1069 kalorier forbrente eg på den økta, fantastisk! Men slike lange økter blir det ikkje så ofte, no vart det jo masse prating også;) Etter 90 minutters styrke pleier eg å spise mitt ettertreningsmåltid, og det merka eg i dag at eg ikkje gjorde. I dag gjorde vi iallfall masse; Rumensk markløft og vanlig mark, knebøy og frontbøy, splitt-knebøy, hip thrust, militærpress, benkpress, nedtrekk, facepulls og cable crunches. Styrketrening er bare så gøy! 
the process 
Men koffor er det slik at når eg vil vere flink er det så veldig ENTEN ELLER! Er jo ikkje rart eg sprekker når eg er så streng med meg sjølv. Men uansett, no har eg enda en gang funnet ut at eg skal ha godtestopp! Skjønner ikkje heilt kva det er med meg og det å kutte ut godteri når eg er så glad i det. Men det forhindrer min fremgang og skal eg nå måla mine må sukkeret vekk. No blir det ikkje meir snop, ikkje engang på lørdager. Kaker skal eg også holde meg langt unna, til og med på bursdagen min neste måned. Og i påska skal denne candygirl ingen candy spise! Blir hjerterått! Men eg blir inspirert av kjentfolk, ja Karoline, du ja, og eg skal klare det eg også! Den giften skal vekk fra mitt kosthold. Det gjør oss ingenting godt! Eg kjem til å krangle med meg sjølv, komme med unnskyldninger, men eg SKAL og MÅ klare det. For min egen del. Ellers skal også det daglige kostholdet holdes reint, hovedsaklig tenker eg der lite kveitemjøl. En gang iblant med frokostbaguetter til frokost, eller til lørdagens cheatmeal eller lignende er greit, men minst mulig.

Create a life that you are proud to live! #fitspo #fitspiration


Treninga fortsetter slik den har gjort, med 3-4 styrkeøkter i veka. Ellers skal eg øke på cardioen for å forbrenne mer. Då blir det nok litt spinningtimer igjen og diverse. Gleder meg veldig til det blir vår og eg kan gå i fjellet igjen, og springe på tørr asfalt i by´n.

Måla eg har satt meg for året holder eg enda fast med, sjølv om den pullupen innen 1.mars virker lite lovende. Men er ikkje så langt unna, og en dag skal eg klare det! Må bare bli flinkere å ta negative pullups. 


YES!

Bli med på godtestopp dere som vil! Og om dere trenger en push så er eg her! ;) 

1 kommentar:

  1. Woah, so strict! Strengere enn MEG jo, lykke til!:)

    SvarSlett