fredag 7. desember 2012

Salater, banancookies og litt treningsrom

I dag vil eg dele et par middager, sunne kjeks og litt av mitt treningsrom med dere. 

Først: Supergod middag! 

På onsdag da eg lagde raspeballer og pølser til familien, lagde eg til meg selv kyllingsalat til middag. Og den var bare helt fantastisk god, om eg må si det selv! 


Før synst eg at salat smakte gørrkjedelig, men må si at slik er det ikkje lenger: 

Godt krydra og stekt kyllingfilet

Kinakål

Agurk

Fetaost m/urter

Krutonger

Mmmmmm!! Med litt krutonger og feta gjør det seg virkelig altså. Og litt fett må man jo ha:) 

Prøvde meg på noen kjeks/småkaker forrige dagen, dei var gode, noe av det beste av det eg har prøvd sida eg begynte å "forske" på ulike proteinretter. FitnessNora eg har lånt oppskrifta av, og ho kaller dei peanøttcookies, men det var mye mer banansmak enn peanøtt synst eg, så eg kaller dei heller banancookies. Og dei er gode til frokost, lunsj, kveldskos og spesielt etter trening-mat, siden det er bananer (raske karbs) og havregyn inni. 

Banancookies: 

2 bananer

100 g havegryn

2 ss peanøttsmør

2 ss stevia (eg brukte Natreen) 

50 g vaniljeprotein

Noen dråper Stevia vanilje

1-2 dl vatn (eg brukte mindre enn det)

Bland alle ingrediensene utenom vatnet. Eg brukte gaffel til å mose bananene. Sørg for å sjekke ingrediensene på peanøttsmøret du bruker, ingrediensene skal kun vere peanøtter og evt. salt. Mange billige varianter inneholder masse sukker og olje, og det vil du ikkje ha i deg! Tilsett vatn i deigen til du får passende klissete konsistens. 

Bruk ca. 2 ss av deigen til kver kjeks og legg i klatter på bakepapir. Ta litt ekstra peanøttsmør på toppene om du vil det. Sett midt i ovnen i ca. 180 grader og stek i 20-25 minutter slik at dei blir litt brune i kantene. 

Enjoy!


Julefat og juleduk må til;)


Onsdagens restitusjonsmåltid etter trening ble proteinshake, 1 riskake og 1 banancookie:)





Gårsdagens middag var laksefilet, med maaaaasse krydder og samme salat som nevnt tidligere. Yammi!


Tok noen få bilder av treningsutstyret mitt heime i dag.


Her er min dørgym. Den skal eg beseire! Eg klarer kun en halv pullups/chins enda, men some day!! 


Og når eg først klarer 1, skal det gå raskere å klare flere tenker eg. 
Og ja, vi skal male en gang, her er det trekvitt, trekvitt, trekvitt :P 


Dette står på vektstanga mi, stilig? ;)


Tredemølla som eg sleit meg ut på i dag! 


Ble intervalltrening i dag, det er maksimal fettforbrenning! Ilag med regelmessig styrketrening vel og merke. Om man ikkje trener styrke i tillegg til kondisjonstrening er det musklene som forsvinner, ikkje bare fettet. 

Ble 4 x 4 intervall i dag, var meget fornøgd med det, siden eg ikkje klarte å fullføre 4 minutter x 4 sist gang. Så i dag ble det slik: 

 4 min på med 10 km/t + 0,5 stigning

2 min stående pause

4 min på med 10 km/t + 0,5 stigning

2 min stående pause

4 min på med 10 km/t + 0,5 stigning

2 min stående pause

4 min på med 10 km/t uten stigning

2 min gående pause og nedtrapping med 6 km/t

Fytti grisen så slitsomt. Pulsklokka mi viste 192 i makspuls på det tyngste, er det mulig?!

Men iallfall forbrente eg 390 kcal på intervalløkta ilag med noen pushups, planken og litt øving på dørgymmen. 

Og no er det helg!! :) 

2 kommentarer:

  1. Du må legge ut bilder sånn alle kan sjå framgangen:-)

    SvarSlett
  2. Skal gjøre det! Seinare en gang ;) Når eg føler meg klar for det. Har jo lagt ut et par bilder tidligere, men ikkje før-etter-bilder.

    SvarSlett