lørdag 25. august 2012

Litt fakta om meg.

29 år, har samboer, ei vakker jente på 6 år og en nusselig gutt på 4 måneder, 2 katter, 1 hund og mange hybelkaniner. Bor nett no i ei lita leilighet, men flytter inn i huset vi har kjøpt om 2 veker. Eg har mammapermisjon, men jobber til vanlig som sekretær på sjukehus.

Vil gå fra å vere tjukkebolle, misfornøgd og uvel til sprek, slank(ere) og glad i løpet av min permisjon, og selvsagt jobbe videre med det egentlig resten av livet. Et sitat eg sverger til: "SIX MONTHS FROM NOW, YOU´LL WISH YOU´D STARTED TODAY". Så eg satte igang 1 måned etter fødsel! Det første og garantert viktigste steget eg tok var å investere i personlig trener. No har det blitt 15 timer med PT Ingemund Holen på Spenst Førde, der eg har vert nødt til å møte opp på trening, blitt kjørt hardt, lært meg apparater og øvelser, fått diettforslag osv. No står eg på egne ben. 19 kg senere. Dei 9 første kiloene rant riktignok av første veka etter lillegutt kom til verden, heldigvis. Dei resterande 10 har eg jobba bra for syns eg. Men eg har enda 21 kg igjen før eg er der eg vil vere. Men det er på vekta. Ifølge alle som har peiling er det ikkje vekta som har noe å si på trivsel, form og velbehag. Så eg vil heller fokusere på at eg blir sterkere, sprekere, strammere, smalere og gladere! Vektnedgangen vil bare vere en riktig fin bonus.




Eg begynte med styrketrening for første gang sammen med PT i mai. Enda har eg ufattelig mye å lære. Men han har fått meg til å like styrketrening, og eg trener styrke 3 morgener i veka. Ellers blir det trilleturer med vogna kver dag, også dei dagene eg trener. Da pleier å ta alt i samme sleng, når eg liksågodt er svett og har på meg treningsklea. En kveld i veka er det spinning, og en annen kveld er det volleyball. Nett begynt med det, og satser på å fortsette. I helgene bytter eg litt på å gå på fjelltur, gå trilleturer og trene på treningsenteret, spørs helt på vær, ungene og andre gjøremål.

I dag begynte eg å loggføre øvelsene mine, repetisjoner, sett og vekt, så får vi se om det blir noe fremgang gjennom vekene som går. Har en plan om å øke vekt på apparatene kver veke. Og øke tida på f.eks. planken. Og sida eg no er blitt ganske interessert i styrketrening leser eg mye om det, spesielt via Fitnessbloggen, og eg har jo fått med meg at det beste er å trene tungt og heller mindre repetisjoner, enn å ha tålelig lett vekt på og flere repetisjoner. Det eg skriver i loggboka mi på trening kjem også her på bloggen --> Se Loggboka.

På bloggen vil eg også legge ut mye av det eg spiser, vektnedgangen, mine tanker og alt anna som har med trening, kosthold, fitness, motivasjon osv. å gjøre. Blir veldig glad for kommentarer og tips om noen vil engasjere seg etterkvert!

In 2012, I will fight for what I want the most. Eg har utrolig mange sitat som eg kjem til å dele i bloggen min, og alle desse finner eg på Pinterest, og om noen mangler inspirasjon, motivasjon eller bare trenger noe å gjøre når dei slapper av om kveldene i sofakroken, så er Pinterest tingen. Just a tip.

Så, no er det komt til det, at eg altså då skal bli sprek og slankere, gå ned i vekt, bli fornøgd med meg sjølv, og noe av det aller viktigste, som eg vil at alle skal gjøre: Make yourself proud! Og her er plassen eg kjem til å dele mine oppturer og nedturer i min nye livsstil. Etter at eg har gått ned mange kilo, skal eg bli fit, kanskje til og med få noen muskler å flekse med!?:P Men det må jaggu vekk masse fett før det blir aktuelt. Men 1-2 år fram i tid, kven veit?!?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar