søndag 26. august 2012

Mål og delmål

Selv om eg vil fokusere mer på form, midjemål og kropp enn vekt, er det noe som gjør at eg likevel tenker mye over det at eg vil og må gå ned i vekt. Det kjem nok ifra alle dei andre slankeperiodene eg har hatt, der eg nesten kun har fokusert på vektnedgang. Kanskje det blir bedre (eller verre!) i løpet av månedene som går, vi får sjå:) Eg har alltid brukt å telle kilo ned i vekt, ikkje midjemål el.l når det gjelder å sette meg delmål, og det kjem eg nok til å fortsette med. Som eg nevnte i mitt første innlegg så er vektnedgang bare en riktig fin bonus. Som eg fokuserer litt mye på enda..;) Det er jo slik at ei jente på 75 kg kan sjå like trent og fit ut som ei på 60, og bedre også. Muskler veier mer enn fett, så eg vil ha vekk alt fett og heller ha muskler i stedet. Eg vil heller vere litt tyngre på vekta enn slapp (og tjukk) i fisken;)

Så her kjem mine delmål (m/belønninger som eg fremdeles funderer på):

# Da eg hadde gått ned 14 kg var eg hos frisør der eg farga håret, og eg fikk manikyr også,
veldig kjekt;) Eg hadde som mål å gå ned dette antall kilo til mi beste venninnes 30-årsdag i juli, og det klarte eg!

# No har eg gått ned 5 kg til, altså 19, og mitt neste delmål er 20, men veit enda ikkje ka eg skal bruke som belønning der.. Mandag 10.09.12: I dag bikka eg dei 20 kiloene! En belønning i seg selv er jo å kjenne at formen blir bedre! Men belønningen for dette delmålet ble ny kvit pulsklokke og nye kvite joggesko :)) Enda kjekkere å trene!

# 6 kg etter dette, altså 26 kg ned: Belønning --> Mobil! Mandag 22.10.12: Klarte dette delmålet på 26 kg og har kjøpt ny mobil, kvit iPhone :)

# 5 kg etter dette, altså 31 kg ned: Belønning -->  ny tattoo!

# 5 kg etter dette, altså 36 kg ned: Belønning --> ny garderobe!

# 4 kg etter dette, altså 40 kg ned: Belønning --> Sydentur!


Den Sydenturen blir, om alt går etter planen, neste sommer, sommeren 2013! Det er jo nesten 1 år fram i tid, kan eg klare 21 kg på 1 år?! Tiden vil vise, men eg skal gjøre alt eg kan for å nå det.

Den nye garderoben satser eg på å nå til min 30-årsdag, som er i mars 2013! Kanskje eg får litt penger i gave så eg kan spandere på meg nye klær:) Eller spare til Sydenturen;)

Tatovering vil eg ha NO, men eg får heller vere fornuftig og vente, så eg veit garantert ka eg vil ha. Og da er det jo greit å tenke at det er en del kilo fram i tid. Men kanskje til jul. Eg satser på å nå det delmålet til jul ja:) Puh, 3 1/2 mnd! 7 kg ned, det burde eg jo klare. (PS. Eg veit at eg skriver veldig blanding av nynorsk og bokmål... Bare ikkje tenk så masse på det...)

Så! Det var noe av det eg har tenkt på fram til no. Er dette noe kun jenter driver med, lager seg delmål og belønninger? Eg lærte det iallfall på Grete Roede, som eg gikk på for 6 år sida, da storesøstra var komt til verden. No når lillebror er her, skal eg klare det selv, og allerede har eg gått ned meir enn ka eg gjorde på 3 kurs på GR i 2006.



-- BECAUSE IT´S TIME FOR NECESSARY CHANGES IN MY LIFE...:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar