søndag 2. september 2012

7 ENKLE tips for å unngå fettfellen!


7 ENKLE tips for å unngå fettfellen!
  • Vær aktiv kver dag. Gå på treningssenter minst tre ganger i veka, sjølv om du har barn. Gå turer og vær aktiv med dei rundt deg.
  • Velg styrketrening hvis målet ditt er å forbrenne fett. Effekten varer i 24 timer! Styrketrening øker muskelmassen din. Dermed får du en høgere forbrenning også når du kviler. WIN WIN!
  • Spis lite og ofte. Husk å velge sunn mat. La kvert lille måltid bestå av masse proteiner, grønsaker og grove kornprodukter. Spis deg aldri heilt mett og ikkje spis før du virkelig er sulten igjen. Når du er på restaurant trenger du ikkje bestille det samme som følget. Velg en salat i stedet for pastaretten.
  • La godteriet og snacksen vente til lørdagen og prøv å legge inn sunne matvarer for både deg og din kjære.
  • Spis masse proteiner og litt fett, men unngå masse karbohydrat. 
  • Ikkje stress. Stå heller opp tidligere for å unngå stress. Stress gjør at du spiser meir og stress skiller ut kortisol som får deg til å legge på deg lettere. Ta livet med et smil. Om du får for masse arbeid, så løs det ved å få meir hjelp av partneren din eller noen andre. Bruk tiden fornuftig og planlegg.
  • Ikkje sitt for masse inne med partneren foran skjermen. Hvis du ikkje får med vedkommende ut på en liten tur, så gå alene.


2 kommentarer:

  1. Hei! Her skal jeg følge med :) Hehe, det er litt rart, men da jeg fulgte interiørbloggen din så jeg for meg at du var suuperslank! (man kan forresten ikke se teksten der inne, for bakgrunnen er svart). Vet du, jeg satt akkurat i sofaen og gruet meg til å gå på treningssenteret. Egentlig er jeg veldig glad i å trene, men i dag var motivasjonen på bunn. Men så kom jeg innom her og fikk se alle ordtakene og bildene av den sunne maten, og det gav meg puffet jeg trengte!

    Takk for dagens motivasjon, og jeg ønsker deg virkelig lykke til videre! Du har en super innstilling og et enormt pågangsmot, og du har allerede nådd langt!

    Hilsen fra Kari (som en gang skrev en liten blogg om blonder og loppis-funn kalt blåklokkedrømmer) :)

    SvarSlett
  2. Hei, og tusen takk for kommentar Kari!! Eg var jo forresten mye slankere da eg holdt mye på med den andre bloggen;) Men det har gått opp og ned sida eg var 15-16 år, og med 2 svangerskap, i tillegg til latskap, har mye ekstra ville lagre seg på kroppen!

    Så bra at bloggen min hjalp deg å komme deg på trening, utrolig kjekt å høre! :D

    Tusen takk for fine ord:)

    Ønsker deg ei fantastisk kommende veke!

    SvarSlett