mandag 20. januar 2014

Sjukdomsfølelse..

I går, søndag, våkna eg og følte meg sjuk. Både fyllasjuk og forkjølelse. Vondt i halsen, i hodet, snufsete og i dårlig form. I tillegg begynte eg å lure på om eg hadde drukke rødvin dagen før. Det kjentes sånn ut på smaken i munnen, halsbrann og redusert form. Men nei. Lørdagen hadde eg spisedag (-kveld) og eg heiv innpå med heimelaga (ikkje sunnifisert) pizza, chips og sjokolade. Og etter en slik kveld kjenner eg virkelig at det hadde ikkje kroppen min godt av. Dette har eg faktisk lest om. At dei som spiser sunt og holder seg unna sukker og usunt fett til vanlig, føler seg sjuke og elendige etter en utskeielsedag. Eg har ikkje følt det sjølv før, men i går var det virkelig sånn! Akkurat no tenker eg at eg har lyst å begrense meg på lørdagskveldene, så kroppen min ikkje får den belastningen. Dessuten minsker det jo garantert min vektnedgang-prosess, og det liker eg jo ikkje. Men samtidig føler eg at eg MÅ ha en slik dag i veka, eller så kan eg sprekke totalt seinare. Men vi får sjå kommande lørdag då, om eg har "glømt" det eg tenker no, eller om eg klarer å begrense meg eller kanskje finner på sunnere alternativ, eller litt av begge deler.  Følte meg iallfall bedre utover dagen, og vi hadde en koselig søndagsmiddag hos mams ilag med søstra mi og familien. Kvelden kom, ungene måtte i seng en etter en, og eg og kjæresten såg film og slappa av. Fin søndag. 
Motivation!
Kom meg på trening grytidlig i dag også, er så godt å få det unnagjort og slippe å drasse ungene med på treningssenteret. Var alene på Spenst ei stund før det kom 1 person til. Då eg reiste kl.06.15 var det 3 andre personer der. Er absolutt den største plussen med å trene så tidlig, lite folk og ingen kø.

Dagens økt:
6 min rask gange på mølla, bare for å få litt varmen i meg.

Knebøy 8x8x8 -- 45 kg

Rumensk markløft 8x8x8 -- 47,5 kg

Militærpress med stang 6x4x4 -- 25 kg

Nedtrekk 8x8x6x6 -- 45 kg

Triceps pushdown med stang 8x8x8 -- 20 kg

Cable crunches 12x12x12 --- 25 kg

Litt over 500 kalorier forbrent, og fordelen med styrketrening er jo at man forbrenner ikkje kun på trening, men utover hele dagen. Og dess mer muskler man har, dess mer forbrenner man!

.
Dagen i dag blir en rolig dag. I like :) Håper alle hadde ei fin helg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar