torsdag 6. mars 2014

Jobber for å nå mine mål!


 I dag hadde eg og Hilde treningssenteret for oss sjølv første del av treningsøkta. Som eg har sagt før; Det er skikkelig deilig å trene grytidlig, når det er tomt for folk. Dei fleste ligger vel og sover kl.05.00 om morgenen. Og eg foretrekker det eg og, men om man klarer å legge seg tidlig nok på kveldane, går det heilt fint å reise på trening kl.04.45, og å stå opp kl.04.30;) Alt går, bare du vil det nok!



Og skal man nå sine mål må man utenfor sin komfortsone. Eg som er i mammapermisjon er så heldig at eg får vere heime resten av dagen med mine små, og kan slappe av litt innimellom, og til og med få sove bittelitt midt på dagen (om eg er så heldig at dei sover samtidig). Ellers blir det jo en vane å stå grytidlig opp, og det går som sagt fint om man får til å sove tidlig kvelden før. Om man IKKJE får det er det nesten ikkje forsvarlig å trene så tidlig, for då får man ikkje restituert godt nok. Er man trøtt og sliten etter kun 2-4 timers søvn seier det seg jo sjølv at treningsøkta bare blir middels god. Så noen dager er det best for meg å reise på trening kl.09.15, og drasse med seg ungene, og andre dager er det å foretrekke å reise uten ungene på "nattestid":)







Etter fullført trening kl.06.30 tok eg min standard proteinshake og 1 banan i bilen. Vel heime har eg spist frokost med guttane og no koser vi oss i stua. Storebror ser på tv og tegner litt, og lillebror leiker med en bil på golvet og kryper ellers rundt etter andre leiker. Frokosten min bestod av 1 skive grovt brød, litt kvitost og paprika, og 1 skyr. Egentlig så er havregraut det absolutt beste måltid man kan spise (har eg hørt da iallfall) etter styrketrening, men eg har skikkelig dilla på brød med kvitost og paprika for tida, og skal eg klare å følge dietten min må eg spise det eg foretrekker, bare det er innenfor mitt oppsett. Men eg kan vel ikkje heilt kalle det DIETT heller, fordi eg får spise masse kver dag, og det er masse god mat. Bare man er litt kreativ! Og det er ikkje eg, så blir ganske stuck med speltlompepizza, kylling med ris, fisk med potet og salat eller tacosalat til middag, og ellers på dagen brød/knekkebrød med proteinrikt pålegg, og questbar/proteinshake som "kveldskos". Så kom gjerne med mattips!! ;) 

Dagens øvelser m/vekt:

Rumensk markløft 57,5kg 8x8x5

Knebøy 40kg 8x8x8

Militærpress 25kg 8x5x8

Negativ pullups, dvs at eg hopper opp og henger så lenge eg kan fra toppen: 18sek+13sek+10sek

Hip thrust 55kg 10x10x10

Facepulls 20kg 12x12x12

Cable crunches 30kg 15x15x15
. 
 Må seie at etter at eg heiv badevekta har det gått ufattelig bra med tanke på at eg vegde meg gjerne flere ganger om dagen før. No slipper eg å tenke på det, og det gjør alt så masse lettere. Før målte eg meg kver lørdagsmorgen, men no skal eg ikkje måle meg før det har gått en måned! Og då håper eg at det skal bli litt skikkelige resultater:) Om ikkje vekta stuper nedover, tenker eg iallfall at centimetrene minsker. Og det er det viktigste. 
Ellers er eg på mi andre veke med godtestopp. Og med godtestopp meiner eg å holde meg unna alt som har tilsatt sukker; godteri og kaker først og fremst, men også usunt fett, som chips.
Nøtter og heimelaga proteinrik snacks funker som bare det, det gjorde iallfall det forrige lørdag;) 

No gjenstår det bare å ønske dere en kjempefin torsdag. 
I morgen er det fredag, og helg, det er alltid like deilig! 
Så eg ønsker dere liksågodt god helg også! Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar