torsdag 18. oktober 2012

Vårruller

Torsdagsmiddag ble vårruller med salat.


Først kutter eg hodekål og rødløk i tynne strimler og kutter små chilibiter og rasper gulrøtter. Steker det raskt med litt olje, så det blir mjukt. 

Steiker så kyllingkjøttdeig, før eg blander alt og blander inn sweet chili saus. 
Det skal finnes sukkerfri saus, og den skal eg få tak i. For i denne er det 200 kcal bare i 100 gram! Og denne lille flaska veger litt over 200 gram, så over 400 kcal bare i den. Så eg brukte bare halve flaska. 


Så er det bare å rulle. Til dei som ikkje kan det og vil lære det, finnes det videoer på Google/Youtube:)
Eg bruker ikkje olje utenpå slik mange gjør, sparer kalorier der eg kan. Syns heller ikkje det er nødvendig med vann/egg som lim, syns dei henger ihop uansett. 
Steikes i ovnen i ca.20 min på 225 grader.


Eg serverte med salat, agurk og søt paprika, men for dei som vil ha karbo kan servere med ris. Da anbefaler eg fullkornris:) Kaljen min fikk også heimelaga dressing over salaten. Mett!

1 kommentar:

  1. NAM!!:)) flink du er! eg og vil prøve å lage det en dag!:)

    SvarSlett